El Port de Barcelona ofereix la seva connectivitat i serveis logístics a les empreses de Baiona

El nou servei intermodal entre els ports de Barcelona i Baiona obre la possibilitat de generar nous tràfics internacionals als operadors francesos i catalans.

20 febrer 2020
Imatge
Els ports de Baiona (França) i Barcelona estaran connectats per un nou servei de transport intermodal de contenidors.
Caption
Els ports de Baiona (França) i Barcelona estaran connectats per un nou servei de transport intermodal de contenidors.

Els ports de Baiona (França) i Barcelona estaran connectats per un nou servei de transport intermodal de contenidors. En la presentació del nou servei, celebrada avui a la Cambra de Comerç i Indústria de Baiona País Basc, el Port de Barcelona ha explicat l’oferta de serveis que posa a disposició dels operadors logístics i els carregadors i les possibilitats d’internacionalització de la seva oferta de línies regulars. L’acte ha congregat a més de 100 assistents, responsables d’empreses logístiques i de transport, transitaries i importadors i exportadors de la regió d’Aquitània

El nou servei neix fruit de la col·laboració entre els operadors logístics Synergy i Gimex; la terminal portuària BEST; i els ports de Barcelona i Baiona. L’operador logístic Synergy, empresa pertanyent al grup Hutchison Ports que gestiona la terminal de contenidors BEST del Port de Barcelona, opera actualment el servei ferroviari regular entre aquesta terminal portuària i la terminal de Noáin (Pamplona), oferint sis connexions setmanals. Per la seva banda, l’empresa Gimex, amb seu a Navarra, gestionarà el transport terrestre entre Noáin i el Port de Baiona, situat a menys de 150 kilòmetres.

Millorar el transit time amb els mercats asiàtics

La connexió diària que ofereix el nou servei intermodal permetrà millorar l’oferta de transport entre Barcelona i Baiona i obre la possibilitat de generar nous tràfics internacionals gràcies a la connectivitat marítima del Port de Barcelona. Actualment, 82 línies marítimes regulars connecten Barcelona amb 198 ports de tot el món, algunes de les quals poden significar als operadors francesos un estalvi de fins a 11 dies en el transit time amb determinats ports, especialment els asiàtics.

En la seva presentació, la representant del Port de Barcelona a França, Nathalie Thomas, ha destacat la “fiabilitat dels serveis ferroviaris que connecten les terminals de contenidors del port amb els principals mercats de la Península Ibérica i d’Europa” i ha recordat als assistents que tenen a la seva disposició diferents serveis i eines de suport per a la seva logística internacional, com són “la plataforma telemàtica Portic, el Servei d’Atenció al Client, la Marca de Qualitat Efficiency Network o Port Links”.

Respecte a aquesta darrera eina, Thomas ha explicat que ha permès calcular que l’ús del nou servei intermodal estalviarà unes emissions de fins a 500 kg de CO2 per contenidor respecte al transport per carretera, fet que referma l’aposta del Port de Barcelona per desenvolupar cadenes logístiques sostenibles.

Per la seva banda, el Port de Baiona ha destacat en la seva presentació que el nou servei intermodal es basa en uns serveis ferroviaris entre Barcelona i Pamplona que són un cas d’èxit i ha manifestat el seu objectiu que Baiona esdevingui la infraestructura des de la qual es generin noves cadenes logístiques cap als ports de l’Atlàntic i el Nord d’Europa.