El Port de Barcelona crea una nova Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci i remodela la Subdirecció general de Comercial i Màrqueting
L’Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci estarà liderada per Santiago Garcia-Milà, actual subdirector general d’Estratègia i Comercial.
La Subdirecció general de Comercial i Màrqueting tindrà al capdavant a Carla Salvadó, que es reincorpora al Port de Barcelona.

El Port de Barcelona crearà una nova Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci i convertirà en Subdirecció general de Comercial i Màrqueting l’actual Subdirecció general d’Estratègia i Comercial. El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha estat informat d’aquest canvi organitzatiu en la reunió celebrada avui. Aquesta reorganització respon a la necessitat d’adaptar l’estructura organitzativa del Port als ràpids canvis que es produeixen al seu entorn per respondre millor a reptes com la transformació dels models de negoci logístic-portuaris, les revolucions energètica i digital o disrupcions com la COVID19.
La nova Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci, en doble dependència de la Presidència i de la Direcció General del Port, s’encarregarà de coordinar la implementació del nou Pla Estratègic 2021-2025 des d’una perspectiva transversal a tota l’organització.
La planificació estratègica és un procés continu i el desplegament del nou Pla Estratègic del Port de Barcelona requereix d’una dedicació constant, amb revisions freqüents per adaptar-lo a les noves realitats. Planificar amb èxit requereix d’un perfil amb capacitat de lideratge i experiència en diferents sectors i entorns organitzatius, amb enfocament internacional, una visió àmplia del sector i l’habilitat per desenvolupar iniciatives de millora, identificant noves oportunitats. Per això, s’ha considerat que la persona més adient per assumir aquestes responsabilitats és Santiago Garcia-Milà, actual subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port i president de la International Association of Ports and Harbors (IAPH).
Pel que fa a la nova Subdirecció general de Comercial i Màrqueting, la seva activitat incideix de forma directa en la prestació dels serveis i, en conseqüència, en la satisfacció dels clients i requereix d’una figura visible que lideri la interlocució màxima a nivell comercial, amb proactivitat per impulsar projectes i capacitat de traslladar als seus interlocutors una visió global del sector, amb flexibilitat i empatia en els processos de negociació i que lideri la recuperació i el creixement dels tràfics.
El perfil amb les característiques necessàries és el de Carla Salvadó, qui va ser cap de Màrqueting i Creuers al Port de Barcelona fins l’any 2016 i que ara es reincorpora després d’una excedència voluntària. Salvadó té una àmplia experiència en el món de l’empresa privada, fet que l’ajudarà en les seves responsabilitats que són, entre d’altres, la promoció dels serveis del Port de Barcelona al hinterland i al foreland, el servei d’atenció als clients, la gestió de la Marca de Qualitat Efficiency Network i les tasques relacionades amb la investigació i l’anàlisi de mercat.
Santiago Garcia-Milà i Carla Salvadó impulsaran en els propers tres mesos aquesta reestructuració amb la finalitat de fer una transició endreçada tant amb els clients com amb les persones de la subdirecció. Una vegada finalitzi aquest període es faran efectius els canvis i els nomenaments.
Concurs d’assistència tècnica
El Consell d’Administració també ha aprovat iniciar la licitació del concurs per establir un acord marc pels Serveis d’assistència tècnica per a la direcció d’obres del Port de Barcelona, direcció facultativa en obres d’edificació, control de qualitat, assistència geotècnica, control de la instrumentació i assistència a la direcció de projectes per un període de 2 anys, prorrogables anualment fins a 2 anys més. El valor estimat pels 4 anys d’acord marc és de 9.495.011,18 euros. Les pròrrogues seran opcionals per al Port de Barcelona i obligatòries per a l’adjudicatari.