El corredor ferroviari Madrid-Barcelona comptarà amb apartadors per a trens de 750 metres

Ports de l'Estat, Adif i l'Autoritat Portuària de Barcelona firmen un Conveni per potenciar la competitivitat del transport intermodal.

Les actuacions tindran un import de 30 M€, i seran finançades per l'Autoritat Portuària de Barcelona a través d'un crèdit del FFATP.

23 octubre 2020
Imatge
La presidenta de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Isabel Pardo de Vera; el president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo; i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, en la firma del Conveni.
Caption
La presidenta de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Isabel Pardo de Vera; el president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo; i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, en la firma del Conveni.

El president de Ports de l'Estat, Francisco Toledo, juntament amb Isabel Pardo de Vera, presidenta de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), i Mercè Conesa, presidenta de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB), han firmat el Conveni pel qual s'estableixen les aportacions financeres del Fons Financer d'Accessibilitat Terrestre Portuària (FFATP) a l'Autoritat Portuària de Barcelona per a la implementació d'apartadors i millores als corredors ferroviaris Madrid-Barcelona i Saragossa-Pamplona per a trens de 750 metres, primera fase: Tram Saragossa-Reus. Aquest augment de la longitud màxima especial donarà continuïtat a l'augment de longitud màxima bàsica a 750 metres en el tram Barcelona-Reus, que s'obtindrà quan finalitzin les obres en marxa al Corredor Mediterrani.

Les actuacions tenen un pressupost de 30 M€, repartits en quatre anualitats entre 2020 i 2023.

Ports de l'Estat assumirà la secretaria de la Comissió de Seguiment que es crearà a l'efecte i Adif s'encarregarà de la redacció i aprovació dels projectes constructius, així com de la licitació i execució de les obres corresponents, que seran finançades per l'APB en els termes previstos al Conveni.

Les actuacions s'incardinen en una estratègia general de desenvolupament de corredors ferroviaris de mercaderies i guarden la deguda coherència amb la resta d'actuacions que s'estan duent a terme al Corredor Mediterrani.

El Fons d'Accessibilitat Terrestre Portuària (FFATP)

El Fons Financer d'Accessibilitat Terrestre Portuària, que es nodreix de les aportacions que realitzen les Autoritats Portuàries, és un instrument creat per promoure el desenvolupament d'infraestructures que millorin l'accessibilitat viària i ferroviària dels ports d'interès general, finançant actuacions d'accés i de millora de les xarxes generals de transport que contribueixin a potenciar la competitivitat del transport intermodal de mercaderies viari i ferroviari d'interès per als ports. El FFATP funciona com un crèdit a les Autoritats Portuàries que ho precisin en el qual s'estableixen les condicions de la seva devolució.