Connectivitat, serveis i innovació: el Port de Barcelona, hub mediterrani pels països del mar Negre

El Port participa amb un estand i en el programa de conferències de la fira Black Sea Ports and Shipping, que se celebra a Istanbul.

07 juliol 2021
Imatge
El commercial manager del Port de Barcelona, Lluís París, durant la seva intervenció.
Caption
El commercial manager del Port de Barcelona, Lluís París, durant la seva intervenció.

El Port de Barcelona està present en la Black Sea Ports and Shipping 2021, la principal fira del sector portuari, logístic i marítim del mar Negre, que té lloc entre el 6 i el 8 de juliol a Istanbul. Aquesta fira, que celebra la seva novena edició, aplega a carregadors, navilieres, operadors logístics i responsables de les administracions implicades en el transport marítim internacional de la regió.

El commercial manager del Port de Barcelona, Lluís París, ha ofert avui la ponència “Smart Port Developments in Creating Sustainable Futures“ en la primera sessió de conferències organitzades dins d’aquesta fira sota el títol “Improving Movements of Domestic and International Trade Through Smart Port Integration”.

En la seva presentació, París ha destacat la completa oferta de serveis logístics i connectivitat que el Port de Barcelona posa a disposició dels importadors i exportadors dels països del mar Negre i la Mediterrània Oriental. Aquesta àmplia oferta de línies regulars interoceàniques i regionals -el Port de Barcelona té actualment 49 serveis marítims regulars amb els països de la ribera mediterrània- juntament amb els serveis logístics avançats que ofereix la Comunitat Portuària de Barcelona i la xarxa de connexions terrestres i ferroviàries amb la resta de la Península Ibèrica i el sud d’Europa, el situen com un hub regional eficient i competitiu per a la internacionalització de les economies d’aquesta regió.

En aquest sentit, el commercial manager ha explicat com Turquia, que ha estat destí de dues Missions Empresarials del Port de Barcelona, s’ha situat com un dels principals socis comercials d’aquesta infraestructura, amb creixements continuats de tràfics durant els darrers 10 anys, fins assolir els 144.472 TEU i 1.632952 tones durant l’exercici 2019. Catalunya és la regió de l’Estat espanyol amb un percentatge més gran de comerç amb Turquia, el 27%, destacant els tràfics de vehicles i del sector de l’automoció, el tèxtil i els productes químics.

Finalment, Lluís París ha explicat l’objectiu que ha definit el Port en el seu Pla Estratègic i que passa per esdevenir un hub logístic SMART que aposta per la innovació i la transformació digital (tecnologia 5G, intel·ligència artificial) i la sostenibilitat -ambiental, social i econòmica- com a factors per a millorar els seus serveis als clients i crear valor per a la societat.

Durant aquest mateix matí, el commercial manager del Port de Barcelona també ha presentat i moderat la taula rodona “Black Sea Port Modernisation and Development Projects. Channelling Investments and Planning Development Projects Aimed at Expanding Port Capacity”.