Col·laboració, compromís, integritat, eficàcia, transparència i excel·lència són els valors de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona

Les organitzacions certificades amb l’Efficiency Network han treballat durant dos anys en la definició d’aquests atributs.

26 febrer 2020
Imatge
L'equip que dirigeix i coordina la Marca de Qualitat del Port de Barcelona.
Caption
L'equip que dirigeix i coordina la Marca de Qualitat del Port de Barcelona.

Col·laboració, compromís, integritat, eficàcia, transparència i excel·lència són els valors que representen l’Efficiency Network, la Marca de Qualitat del Port de Barcelona. La definició dels atributs que identifiquen la Marca són el resultat d’un treball de dos anys realitzat per les empreses i organitzacions certificades dintre d’aquest segell de qualitat, que és una eina de suport per a la millora de l’eficiència de la logística portuària i que facilita la identificació de les organitzacions Efficiency Network per part dels clients i usuaris del Port de Barcelona.

Partint del fet de què “cada operació és única, com cada agent implicat“, els valors que defineixen l’Efficiency Network configuren una identitat que confirma “que cada operació rep el tracte que es mereix”. Així ho van posar de manifest ahir Pedro Arellano, adjunt a la Direcció General i Desenvolupament Corporatiu del Port de Barcelona; i Ramon Rull, cap de Desenvolupament de la Marca de Qualitat, durant l’acte de presentació del Quadern dels Valors de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona, document on es defineixen els atributs de les organitzacions certificades. L’acte, que va tenir lloc a l’Aula dels Estels, va comptar amb la presència de representants de bona part de les empreses i organitzacions certificades.

Els Valors de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona permetran reforçar el missatge de “com som i com ens volem comportar davant els nostres clients”. Durant la presentació del Quadern, Arellano i Rull van desglossar el significat de cadascun d’aquests valors de l’Efficiency Network, que té com a fita oferir la màxima satisfacció als clients en cada operació, “perquè cada operació compta”.

Aquests atributs serveixen per diferenciar la bona feina que fan les empreses que estan dintre de la Marca de Qualitat i suposen “un salt qualitatiu”, tal i com va destacar Ramon Rull, qui va afegir que la idea és “construir vincles que generin valor en tots els punts de la cadena”. I és que “la manera de treballar és el que queda” un cop es dona per finalitzada una operació, tal i com va ressaltar Pedro Arellano.

Què implica cada atribut

Sobre els valors que representen la Marca de Qualitat del Port de Barcelona, la col·laboració s’entén com la suma d’esforços per multiplicar resultats. “Perquè som millors junts que individualment” i per això es comparteixen informació i experiències que vinculen interessos, persones i organitzacions amb un propòsit: millorar la cadena i el seu entorn.

Compromís “és un deure amb un mateix per oferir el millor servei”. Aquest valor es demostra en “la feina ben feta i en el deure per assolir la trajectòria que hem definit” a través de l’escolta, l’aprenentatge i la construcció de millors relacions amb els clients.

Pel que fa a la integritat, els membres de l’Efficiency Network actuen amb honestedat i transparència amb la idea d’enfortir relacions amb la societat, avançant en un creixement constant i responsable. L’eficàcia és basa en oferir solucions que generen impactes positius, optimitzant els recursos disponibles i posant al centre el client. I la transparència és un atribut que suposa compartir tota la informació, obrir els procediments perquè els clients prenguin millors decisions, facilitant la millora de tots els actors de la cadena logística.

Per últim, el valor excel·lència es basa en la millora constant a través de la innovació i l’anàlisi. “Creiem en l’inconformisme com a eina per convertir bones decisions en millors solucions logístiques”, asseguren les organitzacions que formen part de l’Efficiency Network.

Els responsables de gestió de la Marca de Qualitat del Port de Barcelona van finalitzar la presentació mostrant el convenciment que aquest nou contingut serà útil a les empreses per reforçar la seva promoció davant els clients i que aportarà nous continguts en la comunicació tant de les empreses certificades com de la Marca en general.

L’objectiu és que, a partir d’ara, els valors estiguin presents en les jornades que es duen a terme que anualment i siguin un nou punt de referència en la gestió de la millora del servei ofert per les empreses certificades per l’Efficiency Network.