Bunge inicia amb èxit les proves per transportar farina de soja entre el Port de Barcelona i l’Aragó per ferrocarril

El primer tren ha sortit aquest dilluns des de les instal·lacions de Bunge al Port de Barcelona cap al port sec de Zuera (Saragossa).

Es tracta d’un tren operat per Go Transport format per 17 vagons que han carregat aproximadament 850 tones de farina de soja.

16 juny 2020
Imatge
Operativa de càrrega del tren a les instal·lacions de Bunge al Port de Barcelona.
Caption
Operativa de càrrega del tren a les instal·lacions de Bunge al Port de Barcelona.

L’empresa Bunge, una de les companyies líders del sector agroalimentari a nivell mundial, ha iniciat aquest dilluns amb èxit les proves per transportar farina de soja en ferrocarril entre el Port de Barcelona i l’Aragó. El primer tren que ha sortit des de les instal·lacions que Bunge té al Port de Barcelona cap al port sec de Zuera (Saragossa) ha estat operat per Go Transport. Es tracta d’un comboi format per 17 vagons que han carregat aproximadament 850 tones de farina de soja.

La posada en marxa d’aquest servei ferroviari és una bona mostra de l’aposta per la sostenibilitat que realitza tant el Port de Barcelona como tota la seva Comunitat Portuària, fent realitat la possibilitat d’eliminar de la carretera dotzenes de camions a diari. I és, també, un exemple d’eficiència logística de les cadenes de subministrament d’agroalimentaris que passen pel recinte portuari català.

El sector de l’alimentació animal està creixent de forma important a l’Aragó i a la part occidental de la província de Lleida, dues zones que tenen en el Port de Barcelona l’entrada i sortida marítima natural per al seu comerç exterior.

Aquesta indústria necessita el subministrament regular i constant de pinso de qualitat i, per tant, de farina de soja, encarregada d’aportar-li la proteïna. La farina de soja procedent de Barcelona està considerada d’alta qualitat i té garantida la seva traçabilitat, fet que la fa estar molt ben valorada per la industria càrnia.

L’enviament de grans volums de farina de soja des del Port de Barcelona a l’Aragó per ferrocarril contribueix al subministrament econòmic, segur i estable de les granges, fet molt important per a la seva cadena de valor.

La iniciativa de Bunge de posar en marxa aquest servei ferroviari està perfectament alineada amb altres accions que s’han dut a terme al Port de Barcelona per impulsar el procés d'internacionalització de l’economia de l’Aragó, oferint serveis logístics i ferroviaris fiables i amb una alta freqüència i una eficient connectivitat marítima que ajuda a les empreses aragoneses a posicionar els seus productes de manera ràpida, fiable i competitiva en qualsevol destinació del món, com és el cas del servei regular de transport de contenidors reefer que uneix el recinte portuari amb TmZ i que serveix per tancar el cercle logístic d’aquesta indústria.