Notícies



Els ports de Barcelona i Yokohama segellen una aliança per incrementar els tràfics i promoure la sostenibilitat

Els dos ports són similars en molts aspectes, Yokohama és, com Barcelona, un port molt di-versificat que mou diferents ti-pus de mercaderies, entre elles contenidors i automòbils. El Port de Yokohama dona servei a l'àrea metropolitana de Tòquio, una zona amb molts consumi-dors i amb activitat industrial. El Port de Yokohama va moure 3 milions de TEU l'any 2018, està ampliant el calat de les ter-minals per arribar als 18 m. de fondària i prepara la construc-ció d'una nova terminal.

Transició energètica, digitalització i innovació oberta, bases dels ports per esdevenir smart

Endegar la transició energètica cap a l'ús d'energies alterna-tives, apostar per la digitalitza-ció i afavorir la innovació oberta són els tres pilars sobre els quals ha de descansar l'estra-tègia dels ports per esdevenir smart. Aquest és el pla del Port de Barcelona per esdevenir un port intel·ligent. Així ho ha explicat el cap de Projectes Estratègics i d'Innovació del Port de Barcelona, Carles Rúa, durant la seva intervenció en la conferència "Smart Digital Ports of the Future", que s'ha celebrat a Rotterdam.

El Port de Barcelona presenta els seus serveis com a hub mediterrani a la 16a Sino Conference

Una delegació del Port de Barcelona participa en la 16a edició de la Sino-International Freight Forwarders Conference. Els representants del Port han destacat les seves fortaleses com a hub europeu i del Mediterrani: fàcil accés a un mercat de més de 400 milions de consumidors; un transit time més curt entre la Xina i Europa respecte als ports del nord d'Europa; i un estalvi de fins al 15% dels costos de distribució i del 20% en la petjada de carboni en les cadenes logístiques.