Estratègia climàtica

El Green Deal i Fit for 55 marquen els objectius de descarbonització dels ports de la Unió Europea (55% de reducció d'emissions el 2030 respecte del 1990 i arribar a un Port de Barcelona neutre en emissions de C02 el 2050). Tot i això, el Pla estratègic del Port de Barcelona es fixa un objectiu més ambiciós: la reducció d'emissions de GEI per al 2030 del 50% respecte del 2017.

150⁠k
Camions
Les 150.000 unitats de transport intermodal (UTI) que es traslladen per les autopistes del mar del Port el 2020 equivalen al mateix nombre de camions retirats de la carretera.
31.000⁠t
de CO<sb>2</sb>
Estalvi d'emissions que representa l'ús del ferrocarril per a l'arribada i la sortida de mercaderies al Port.

El Port redueix la petjada mediambiental

Menys emissions

Per al Port de Barcelona, el transport per carretera té sentit per recórrer distàncies curtes o per accedir al tram final o inicial de la cadena de transport, així com quan forma part de la cadena logística a les autopistes del mar. Però també considera que tant el Short Sea Shipping com el ferrocarril són sovint alternatives més sostenibles i eficients. Per això, fomentar aquests mitjans per al transport de mercaderies, des d'un port o cap a un port, és una manera de reduir la seva petjada ambiental.