El Port de Barcelona presenta les noves connexions ferroviàries directes amb França a la fira SITL Paris

Els nous serveis ferroviaris amb Toulouse i Lyon completen l’oferta multimodal del Port de Barcelona, que reforça el seu posicionament a Europa com a principal hub del Mediterrani per al transport de mercaderies.

El cap d’Estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, participarà en una taula rodona sobre el futur dels corredors logístics europeus.

19 març 2024
Imatge
El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó; la subdirectora general de Comercial i Màrqueting, Carla Salvadó; Nathalie Thomas, delegada del Port de Barcelona a França, acompanyats del vicepresident de Mobilitat per a Tothom i Infraestructures de Transport de la Regió d’Occitània, Jean Luc Gibelin, a l’estand del Port de Barcelona a SITL París.
Caption
El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó; la subdirectora general de Comercial i Màrqueting, Carla Salvadó; Nathalie Thomas, delegada del Port de Barcelona a França, acompanyats del Jean Luc Gibelin (Mobilitat Regió d'Occitània)

El Port de Barcelona participa des d’avui al Saló Internacional del Transport i la Logística-SITL, un dels principals certàmens del sector logístic europeu. La fira, que se celebra anualment a Paris, ha començat avui i fins al 21 de març reunirà a la capital francesa els principals actors del transport i la logística europea, esdevenint l’aparador ideal per a presentar les noves connexions ferroviàries directes del Port de Barcelona amb el sud de França. 

Així, els serveis que des de finals de 2023 connecten el Port de Barcelona amb les ciutats de Toulouse i Lyon sense necessitat de canviar de locomotora a la frontera són la principal novetat que es presentarà al SITL d’enguany, reforçant l’oferta multimodal i el posicionament de Barcelona com a principal hub mediterrani per al transport de mercaderies. 

La fira francesa és el millor escenari per promocionar els beneficis que aquests nous serveis ofereixen a les empreses logístiques. La connexió directa suposa un important estalvi de temps i millora la competitivitat de les empreses logístiques pel fet d’agilitzar el tràfic de mercaderies i evitar el canvi de locomotora o el transbord dels contenidors que fins ara s’havia de fer per entrar a França. 

Alhora, el nou servei comporta importants beneficis ambientals. Per una banda, el transport ferroviari genera 10 vegades menys emissions que el transport amb camió alhora que allegereix el trànsit a les carreteres. Al mateix temps, l’arribada dels tràfics marítims per Barcelona i el trasllat en tren fins al sud de França redueix la durada del trajecte en vaixell fins als ports del nord d’Europa, porta d’entrada tradicional per a les mercaderies que després arriben a les zones de Toulouse i Lyon. 

“L’entrada en servei de les noves connexions amb França suposa una fita històrica que posem a disposició de les empreses europees. El SITL de París és l’ocasió perfecta per donar-les a conèixer al mercat francès i a la resta d’Europa, posant en valor el potencial del Port de Barcelona com a hub logístic. Les noves connexions ferroviaries, les úniques amb ample europeu d’un port de l’Estat espanyol, complementen a la perfecció l’excel·lent connectivitat marítima de Barcelona”, ha apuntat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, en la inauguració de la fira. 

La delegació del Port de Barcelona a SITL París està encapçalada pel seu president, Lluís Salvadó; la subdirectora general de Comercial i Màrqueting, Carla Salvadó; el Head of Container Division, Carles Mayol, i les delegades a França, Nathalie Thomas i Claire Pérez, entre d’altres directius i membres del departament comercial. 

La presència del Port de Barcelona en el SITL es completarà amb la participació de Jordi Torrent, cap d’Estratègia, en la taula rodona que es celebrarà demà amb el títol ‘Corredors de transports, promesa d'una Europa connectada i sostenible?’, on debatrà amb altres directius dels principals actors del transport sobre el futur de la logística europea.