La Marca de Qualitat del Port de Barcelona

Per què certificar-se?

Millora contínua. Millorar la fiabilitat dels processos portuaris oferint respostes eficaces a les necessitats dels clients.

Optimització del rendiment. Maximitzar el rendiment minimitzant els costos de la cadena de subministrament.

Visibilitat i reconeixement. Transmetre al mercat un compromís per a l'eficiència millorant la imatge de marca de l'empresa.
 

Destacats

Presentació de les millores en la gestió de la Declaració Marítima de Sanitat (DMS) i l'activació de la Gestió de Reclamacions Efficiency Network

El passat dimecres 25 de novembre es va dur a terme, de manera telemàtica, una sessió informativa pel sector dels agents consignataris del Port de Barcelona per donar a conèixer les millores en la gestió de la Declaració Marítima de Sanitat (DMS) i l'activació de la gestió de reclamacions del Pla de Qualitat de l'Efficiency Network.

La sessió va estar marcada per un caire interactiu constant de preguntes i respostes als diferents ponents; la directora de l'àrea de Sanitat del PIF Carmen Aranburu, el Responsable de Projectes i Serveis TIC del Port de Barcelona Joan Ferrer, i el cap de la Marca de Qualitat Efficiency Network, Ramón Rull. El qual ha presentat l'activació de la gestió de reclamacions en l' àmbit dels serveis al vaixell, que s'activarà a partir del proper 1 de gener del 2021. El Port de Barcelona ha recollit les inquietuds i preguntes dels participants per analitzar-les i estudiar-les amb deteniment.

El webinar ha comptat amb la participació de 22 empreses consignatàries i 63 assistents, els quals han valorat la sessió amb una nota global d'un 9,2 sobre 10.

Compromís, col·laboració i confiança al BNEW

El passat dimecres 8 d'octubre es duia a terme dins del BNEW, la primera fira híbrida que combinava la modalitat online amb la presencial, el webinar Customer Experience - Port de Barcelona. La presentació del webinar, impartida per Roser Ribó (responsable del SAC) i Herminia Santiesteban (responsable de Gestió de la Marca de Qualitat), va tractar l'experiència del client des de que tria treballar amb el Port de Barcelona i perquè i com son importants les organitzacions Efficiency Network per aconseguir una major eficiència i seguretat en el servei.

Es va explicar les quatre eines 24/7 que disposa el Port per atendre als seus clients i mantenir-los informats: el tradicional mail; el canal de Telegram que informa dels Canvis a l'instant; l'app Container Tracking que ofereix la traçabilitat dels contenidors d'export / import; i el pla de formació per a professionals del sector que s'acaba de transformar en digital.

El Port renova la certificació QualiCert de la seva Marca per tres anys més

La realització d'auditories a les empreses de la Comunitat Portuària és un dels aspectes rellevants en la gestió de la Marca, i com a departament de l'Autoritat Portuària, hem de procurar la màxima transparència de la nostra activitat.

L'empresa SGS especialitzada en la inspecció i verificació de serveis, ens avalua periòdicament el nostre sistema de gestió.

Un cop passada la corresponent auditoria, l'esmentada empresa ha lliurat a l'APB el corresponent certificat de renovació que valida el sistema de gestió per la realització de les auditories.

Tot i que té una validesa de tres anys, SGS realitzarà anualment un seguiment del sistema per validar la qualitat de servei.