Refrigerats - Tràfic Reefer

La cadena logística de fred té necessitats i dificultats específiques, com els estrictes requisits de temperatura o la dependència energètica, per la qual cosa el Port de Barcelona treballa per aportar solucions innovadores i eficients a aquests reptes i contribuir a l'eficiència i la competitivitat del sector.

Imatge
Refeer

Enllaços i aplicacions d'interès

Orientats a les necessitats del sector

Amb l'objectiu de desenvolupar cadenes logístiques específiques més eficients per al tràfic reefer, el Port de Barcelona s'ha centrat en cinc punts clau que han permès augmentar els volums i els serveis i oferir les solucions més competitives als clients.

 

1. Un mercat potent i equilibrat

El Port de Barcelona, gràcies a la seva ubicació privilegiada en una de les zones de producció i consum més grans de la Mediterrània, té accés en 48 hores a un mercat de més de 200 milions de consumidors i, a més, es troba a menys de 200 km del centre de distribució de fruites i verdures més important d'Europa, el mercat de Saint Charles. Combinem el tràfic d'importació i exportació de la manera més equilibrada possible, juntament amb el tràfic de transbords que permet la concentració de volums significatius utilitzant Barcelona com a enllaç entre les rutes d'Amèrica i Àsia.

 

2. Infraestructures adaptades

El Port de Barcelona disposa de dues terminals de contenidors i una terminal multipropòsit preparades per gestionar el tràfic reefer, tant productes frescos com congelats, en condicions òptimes, així com depots i magatzems amb una alta especialització en aquest tipus de càrregues i personal altament qualificat, i una Àrea PIF i escàner d'última generació. No només hem augmentat la superfície i la capacitat per a aquest tràfic, sinó que també hem millorat les instal·lacions, amb un major nombre de connexions reefer i optimitzant els processos de control.

 

3. Àmplia oferta de connexions marítimes

Per al tràfic reefer és crucial disposar d'una àmplia gamma de serveis marítims que ofereixin connexions freqüents i fiables. El Port de Barcelona té connexions setmanals amb els principals ports del món, i és un port d'escala per a les principals empreses navilieres i aliances a escala mundial. També disposem d'una xarxa de serveis de feeder, ro-ro i SSS per a la distribució al Mediterrani.

 

4. Connexions terrestres amb el hinterland

El Port de Barcelona ha desenvolupat una xarxa de corredors intermodals i terminals interiors que són una extensió de la xarxa marítima del port i ens permeten acostar els serveis maritimoportuaris a la resta de la península Ibèrica i el sud de França. Aquesta xarxa intermodal també s'ha adaptat als requisits de les càrregues reefer amb terminals i serveis especialitzats en aquesta mena de tràfics que permeten millorar la competitivitat dels nostres clients, així com reduir costos i emissions contaminants.

 

5. Solucions innovadores

Per acompanyar els seus clients, el Port de Barcelona ha desenvolupat una sèrie d'aplicacions que permeten disposar d'informació actualitzada i precisa sobre els serveis marítims o ferroviaris i el temps d'accés a les terminals, com ara la construcció d'una cadena logística eficient o el seguiment de qualsevol contenidor durant la seva estada al recinte portuari.

3,7%
creixement anual fins al 2024
La Xina i l'Àfrica han duplicat les importacions.
8%
dels contenidors totals són reefer
El tràfic reefer a Barcelona s'ha duplicat en una dècada.

Un sector en expansió

Resistència a la recessió econòmica

Malgrat els reptes i les necessitats específiques, el tràfic reefer té bon estat de salut, i les últimes previsions indiquen que aquesta tendència continuarà els anys vinents.