Equip de qualitat (EQ)

Un servei vital per a la Comunitat

El servei que presta l'equip de qualitat és contractat per l'Autoritat Portuària de Barcelona amb caràcter de concurs públic i actualment el dona l'empresa SGS. La seva activitat permet al sistema de qualitat del Port de Barcelona controlar els estàndards exigits pel client final respecte a la seguretat, integritat, agilitat i traçabilitat dels diversos tipus de mercaderies al seu pas pel port.

La col·laboració de l'EQ amb els serveis d'inspecció ha donat com a resultat una millor coordinació i optimització del temps destinat a aquesta activitat, així com un control més exhaustiu del mostreig. Així mateix, la implantació de l'EQ ha suposat la millora dels índexs de qualitat dels serveis prestats per les diverses terminals, i als diferents tipus de tràfics en què ha desenvolupat les activitats de verificació, suport, seguiment i detecció d'incidències. Això ha permès complir els objectius anuals establerts per consens entre les terminals i l'Autoritat Portuària de Barcelona.

El Port de Barcelona considera que el servei d'EQ és vital per a la Comunitat Portuària, ja que és un element fonamental de detecció d'àrees de millora dels processos portuaris.

Imatge
Trabajadores comprobando un cargamento en el Port de Barcelona

Certificacions i una llarga trajectòria de qualitat

El Port disposa de la certificació ISO 9001 per a la gestió del sistema de qualitat, i en reconeixement del compliment dels requisits de la norma. L'abast de la certificació és la gestió dels referencials de servei específics del Port, la gestió de reclamacions de seguretat en la mercaderia i la gestió de l'equip de qualitat (EQ) del Port de Barcelona.

Els inicis del sistema de qualitat del Port de Barcelona es remunten als anys noranta, dins d'un conjunt d'iniciatives que es van desenvolupar amb el lideratge de l'Autoritat Portuària i amb la participació i la implicació de tota la Comunitat Portuària. Aquestes iniciatives (equip de qualitat, departament de Sistemes de Qualitat de l'Autoritat Portuària de Barcelona, programa de garantia...) van suposar posicionar el Port com el port pioner en la implantació d'un sistema de qualitat

a escala estatal.

 

Serveis del departament d'Operacions de Mercaderies i Qualitat de l'APB

. Gestió dels referencials de servei específics del Port de Barcelona.

Participació en la resolució de reclamacions fetes pels clients del Port de Barcelona.

Seguiment dels processos que es duen a terme a les terminals del Port de Barcelona.

Gestió de l'equip de qualitat del Port de Barcelona (EQ)