Aquí podràs trobar respostes a les qüestions més corrents al Servei d'Atenció al Client. Si no trobes la resposta que busques, posa't en contacte amb el SAC.

Preguntes freqüents

Quan arriba el meu vaixell?

Aquí podràs consultar les properes escales del vaixell que busques.

Com puc enviar mercaderia cap a o des d'un país estranger?

Per a l'enviament de mercaderies a l'estranger, cal que et posis en contacte amb un transitari o un agent de duanes (seria interessant que tingués un corresponsal al país d'origen i al de destinació), perquè t'informin dels tràmits, procediments, documents, tarifes i pressupost i s'encarreguin d'organitzar tot l'enviament fins al lloc de lliurament.

En aquest enllaç pots trobar un transitari o agent de duanes adherit a la marca de qualitat del Port de Barcelona, Efficiency Network, ja que compleixen amb els estàndards de qualitat definits pel nostre departament tècnic.

He comprat una mercaderia que ha arribat al Port de Barcelona; com ho he de fer per treure-la'n?

Per assessorar-te sobre els tràmits i costos per recollir la teva mercaderia et recomanem que et posis en contacte amb un operador logístic. En principi, el venedor al país d'origen ha de tenir-ne un, que t'hauria d'indicar quin corresponsal (o empresa col·laboradora) té a Barcelona.

Si la teva mercaderia no omple tot un contenidor i ve en un contenidor compartit amb altres compradors, sortirà del Port de Barcelona cap al magatzem de l'operador, que l'obrirà, en traurà el contingut i el distribuirà entre els diversos clients.

Per aquest motiu, és recomanable que demanis el teu venedor d'origen a quina empresa de Barcelona farà arribar el contenidor. Així, posant-te en contacte amb l'empresa a Barcelona, podràs demanar pressupost de les despeses totals i t'estalviaràs sorpreses quan arribi el contenidor. Aquest mateix operador serà el responsable de dur a terme els tràmits duaners i el lliurament de la mercaderia.

Què he de fer per enviar o rebre objectes personals (mudances, vehicles, etc.)?

Per dur a terme aquesta operació t'hauries de posar en contacte amb els següents agents de duanes que fan aquesta mena d'enviaments, i que t'informin dels costos i procediments.

 

Com puc saber si la meva mercaderia ha arribat?

Per saber si la teva mercaderia ha arribat al port cal que ens facilitis el número de matrícula del contenidor, que consta de 4 lletres (l'última és una U) + 6 números + un dígit de control.

Quan tinguis la informació, envia un correu electrònic a sac@portdebarcelona.cat perquè et puguem indicar si la mercaderia és al port i, en cas afirmatiu, en quin punt es troba.

Recorda que aquesta adreça està activa en l'horari del SAC (de dilluns a dijous, de 8 a 17 h; divendres, vigílies de festiu i agost, de 8 a 15 h).

Quins són els destins i orígens des del Port de Barcelona?

El Port de Barcelona posa a disposició dels seus clients el cercador de línies regulars. Si es realitza la “Cerca Avançada” indicant la zona geogràfica, país i port d’origen o destí així com el circuit (importació o exportació) s’obre una llista de línies des del Port de Barcelona. Per contactar amb les empreses tan sols cal clicar sobre “Consignatari” i apareixerà el telèfon de contacte.

Quines companyies realitzen servei amb un port estranger?

Des de la pàgina web del Port de Barcelona pots conèixer quines companyies operen amb el port d’interès classificades segons el tipus d’operació que vulguis realitzar (transport de mercaderies, passatgers, vehicles, etc.). A més, trobaràs la informació sobre l’escala i la capacitat dels vaixells de línia.

Una vegada efectuada la cerca apareixerà una llista amb els consignataris que realitzen l’esmentat servei, per a obtenir més informació has de clicar sobre “Consignatari” i se’t obrirà una pestanya amb les seves dades de contacte.

En el cas de no trobar operadors entre els ports seleccionats, pots consultar entre els ports més propers i realitzar des d’allà un transport addicional per carretera o per tren.

Com puc conèixer en quin estat està el meu contenidor?

El Port de Barcelona ofereix als seus clients l’aplicació CTA – Container Tracking Application per tal que puguin fer seguiment dels seus contenidors en temps real, 24/7, durant el seu pas pel Port de Barcelona.

En el següent enllaç trobaràs totes les funcionalitats de l’eina així com l’opció de donar-te d’alta: https://appcta.portdebarcelona.cat/

Quin és el temps que pot estar un contenidor a la terminal?

Les mercaderies poden estar a les terminals, sense que se les assigni un destí duaner un màxim de 90 dies.

Les mercaderies despatxades poden estar a la terminal tot el temps que es vulgui.

En ambdós casos s’ha de tenir en compte que passats els primers 5 dies des de la descàrrega del contenidor es comencen a generar ocupacions.

Podeu consultar les tarifes aquí.

Com puc obtenir l'etiqueta d'inspecció d'un contenidor?

El procediment per descarregar l'etiqueta d'inspecció d'un contenidor directament des del lloc web de Sostrat és el següent:


1. Accedeix a la pàgina sostrat.portdebarcelona.cat

2. Tria l'opció pública "Consulta d'etiqueta d'inspecció".

Imatge
paso 2

3. Un cop triada, apareix una pantalla en la qual s'han d'introduir les dades següents:

  • Matrícula del contenidor.
  • NIF de qualsevol de les empreses implicades (consignatari, agent, transitari, etc.).
  • Núm. de petició: no és el número d'inspecció. El número de petició apareix com a "Núm. de resultat" al "Resultat de reconeixement". Només interessen els números posteriors a l'any. Exemple: B2018475.
Imatge
Portada

L'etiqueta s'imprimirà bilingüement en anglès/castellà o anglès/català segons el que s'hagi triat prèviament a l'idioma de petició.

Imatge
Etiqueta

Com puc obtenir les fotografies d'inspecció d'un contenidor?

Per obtenir les fotografies d'una inspecció cal sol·licitar-les enviant un correu electrònic a l'adreça següent: sac@portdebarcelona.cat

Recorda que aquesta adreça de correu està activa de dilluns a divendres, de 8 a 17 h.

Quines són les tarifes del Punt d’Inspecció en Frontera – PIF?

En aquest document es detallen els criteris de facturació de l’Àrea PIF: TARIFAS DE FACTURACIÓN EN EL ÁREA 29.11.2018 PIF

Quin transport públic connecta el Port i la ciutat?

Les línies de transport públic que comuniquen Barcelona ciutat amb el territori portuari són:

  • Línia 88 de l’estació de metro del Paral·lel passant pel Moll de Álvarez de la Campa fins a l’estació de metro de ZAL i Riu Vell.
  •  Línia 89 de l’estació de metro del Paral·lel fins la ZAL Prat (PIF) i la terminal BEST, amb un recorregut exprés al Port.

Els horaris de les dues línies estan coordinats de manera que es garantirà un interval de pas de 15 minuts durant les hores de servei habituals i de 5 o 10 minuts durant les hores punta.

Quin és l’horari i l'adreça de l’escàner de contenidors?

L’horari operatiu de la instal·lació a partir del 16 de febrer es divideix en dos torns:

  • MATINS: de 9 a 14 hores
  • TARDES: de 15 a 17 hores

L'adreça és Dic Sud – Sector 12 – 08820 El Prat del Llobregat.

Què cal saber de l'impost sobre envasos de plàstic no reutilitzables?

El dia 1 de gener del 2023 va entrar en vigor l'impost sobre envasos de plàstic no reutilitzables i a continuació us facilitem informació rellevant al respecte.

Requisits a origen/destí per codi aranzelari

Tot el que has de saber per exportar o importar a la Unió Europea (aranzels i impostos, regles d’origen, requisits dels productes, procediments duaners i barreres comercials) ho pots consultar en el següent enllaç:

https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/home

Com puc saber si hi ha alguna restricció per la importació o exportació marítima del meu producte?

A la pàgina de TAXUD TARIC Consultation (europa.eu), podras trobar la informació aplicable a les mercaderies, classificació i origen.
La legislació duanera no posa restriccions als mitjans de transport, per la qual cosa per informar-se de la possibilitat d’importació o exportació marítima d’un determinat producte cal consultar respecte de la base legal.

Transporto mercaderia perillosa. Què haig de tenir en compte?

Per a poder recollir o lliurar mercaderia perillosa en el recinte portuari és necessari disposar d’una Autorització vigent d’entrada/sortida de mercaderia perillosa que emet l’Autoritat Portuària de Barcelona, conjuntament amb la Capitania Maritima de Barcelona.

Aquesta autorització l’ha de sol·licitar l’agent consignatari de la mercaderia al departament de Mercaderies Perilloses del Port de Barcelona.

Una vegada el consignatari de la mercaderia realitza la petició, el departament de Mercaderies Perilloses (MMPP) respon dins de l’horari d’oficina, (de dilluns a dijous de 08.30 a 17.00 i els divendres de 8.00 a 15.00 hores.). Contacte: 93 298 61 16 o mercaderiesperilloses@portdebarcelona.cat.

En aquesta autorització s’especifiquen amb detall la vigència i condicions de seguretat per a aquest transport.

Si tinguessis una incidència en l’entrada/sortida de MMPP fora d’horari d’oficina s’hauria de contactar amb el Centre de Control(900 100 852 o centre.control@portdebarcelona.cat), i seguir les instruccions que l’operador indiqui.

Casos especials:

  • Si caduca l’autorització vigent cal que el consignatari la reemplaci i faci els canvis pertinents per a la seva actualització.
  • Si la mercaderia perillosa és MPAR (Mercaderia Perillosa d’Alt Risc) el consignatari ha de sol·licitar l’autorització d’admissió de MMPP i assegurar-se amb la Terminal que el transport estarà al lloc de l’hora de la càrrega o descàrrega de la unitat. 

Quins són els dipòsits fiscals al Port de Barcelona?

Heu de contactar amb les zones logístiques següents perque us indiquin quines empreses realitzen aquest servei:

ZAL – ZONA DE ACTIVIDADES LOGISTICAS – info@zal.es

CONSORCIO DE LA ZONA FRANCA – czfb@zfbarcelona.es

Què són els Incoterms i com es classifiquen?

Els Incoterms són regles desenvolupades per la Cambra de Comerç Internacional, que s'utilitzen als contractes de compravenda internacionals. Aquests termes s'utilitzen per determinar en quin moment de la compra es transmet el risc sobre la mercaderia i les responsabilitats del comprador i del venedor. Tot i que són d'ús voluntari, la majoria de les transaccions internacionals es regeixen per les normes establertes als Incoterms.

En aquest enllaç es detalla la classificació dels diversos Incoterms.

Imatge
Incoterms

Per què no hauria d’utilitzar l’Incoterm FOB en el transport marítim?

El consultor Remigi Palmés us detalla la resposta en el següent document: Mal uso del FOB.

Brexit: què he de tenir en compte?

Per adaptar-se a la nova situació, la consultora Marta Torrents proposa al document adjunt 20 passos per assegurar l'operativa.

Què he de tenir en compte a l’hora d’exportar en relació amb l’origen de la meva mercaderia?

A la següent Infografia, 'Origen Mercaderies', la consultora Marta Torrents detalla alguns aspectes a tenir en compte.

Com puc conèixer el codi aranzelari de la meva mercaderia?

En el següent enllaç trobaràs la base de dades de la Direcció General de la Fiscalitat i Unió Duanera de la Comissió Europea on podràs consultar el codi TARIC de les mercaderies.

https://www.mapa.gob.es/fr/ministerio/planes-estrategias/lineas-estrategicas-para-la-internacionalizacion-del-sector-agroalimentario/consultaaranceles.aspx

El codi TARIC és el codi de l’aranzel integrat de la Comunitat Europea assignat a la classificació aranzelària d’una mercaderia. El TARIC està integrat per a la nomenclatura aranzelària (composat per capítols, partides i subpartides) i els drets aranzelaris (el gravamen assignat a cadascuna de les partides i subpartides)

On es pot obtenir informació sobre els tractats entre països?

En aquest enllaç podràs consultar els acords que la Unió Europea té amb altres països.

Com puc fer una reserva per entregar o recollir un contenidor a una terminal?

Si ets l’última empresa autoritzada a una ordre de transport telemàtica i està registrada a l’Autoritat Portuària sent AG pots realitzar la reserva a través de bcnbookingsystem.es.

Si tens més dubtes al respecte consulta el document de preguntes i respostes en el següent enllaç:  bcnbookingsystem.es.

Per informació addicional pots contactar amb el departament CST (Centre de Servei al Transport): cst@portdebarcelona.cat

Com puc obtenir les dades de la boia (vent, onatge, etc.) a temps real?

En aquest enllaç de la pàgina web de Puertos del Estado podreu trobar informació predictiva i en temps real d’onatge, nivell del mar, vent, temperatura, corrents, etc.

Quins són els horaris de les terminals de contenidors?

APM Terminals obre per a l'operativa terrestre de dilluns a divendres de 6 a 2 h (de l'endemà), i dissabte, de 8 a 14 h.

Els dies festius en què no hi ha operativa ni terrestre ni marítima són:

  • 1 de gener.
  • 1 de maig.
  • 25 de desembre.

Pots trobar-ne més informació a http://www.apmterminals.com/es/barcelona

La terminal BEST obre per a l'operativa terrestre de dilluns a divendres de 6 a 2 h (de l'endemà), i dissabte, de 8 a 14 h.

Els dies festius en què no hi ha operativa ni terrestre ni marítima són:

  • 1 de gener.
  • 1 de maig.
  • 25 de desembre.

Pots trobar-ne més informació a http://www.best.com.es/es/.

La terminal Port Nou està oberta de dilluns a divendres de 8 a 20 h. Els festius són els mateixos que els de la ciutat de Barcelona.

En aquest enllaç pots consultar el mapa dels accessos al port i les diverses terminals.

 

Què és l'SMART POINT?

Es un servei gratuït de bústies electròniques destinat a facilitar el dipòsit temporal de documents, precintes, etc. que ofereix el Port de Barcelona a tota la Comunitat Portuària.

L’SMART POINT PORT DE BARCELONA està ubicat davant les instal.lacions del parking de camions del TIR: https://goo.gl/maps/J5wNqnioPuHqxiCA9

Per a poder fer ús d’aquest servei només has d’instal·lar l’APP al mòbil i registrar-te com a usuari (adjuntem manual d’us). En cas de dubtes pots contactar amb MAYORDOMO, empresa que gestiona l’equipament: Telèfon: 93 112 67 57 Correu electrònic: hola@smartpoint.ai

Per a més info i per a qualsevol dubte o consulta pots contactar per mail a ci-sau@portdebarcelona.cat o al telèfon 93 298 60 66.

Quines són les portes d’accés al Port de Barcelona?

Trobareu els accessos d’entrada i sortida al recinte portuari en aquest enllaç.

Quin és el procediment i el cost del VGM en les diferents terminals de Port de Barcelona?

APM Terminals facturà el VGM de la següent manera:


1. Si la sol·licitud es rep abans de l’entrada del contenidor a les instal·lacions o durant les primeres 24 hores: 22,06€

2. Si la sol·licitud es rep passades aquestes 24 hores: 60,03€ 

A continuació trobaràs informació detallada de les Tarifas y condiciones VGM APM Terminals Barcelona 2023 – Español

BEST factura els següents conceptes relacionats amb el VGM:

1. Si es demana el pesatge en terminal abans de l’arribada del contenidor, el servei tindrà un cost associat de 23,37€

2. Si es demana el pesatge un cop el contenidor ja es troba a la terminal: 53,65€

3. Si el pes verificat es comunica passades les primeres 24 hores de l’entrada efectiva de contenidor, o bé es rep durant les 6 hores prèvies a l’inici d’operacions del vaixell: 37,56€

A continuació trobaràs informació detallada del PROCEDIMIENTO VGM EN BEST, així com Tarifas Pesaje Terminal Catalunya 2023.

A la Terminal PORT-NOU el procediment VGM té dos mètodes d’aplicació:

  1. Facturació a l’armador, si està contemplat en el contracte de prestació de serveis entre Terminal Port-Nou i aquest armador.
  2. Facturació directa al carregador, si el servei VGM no està inclòs en aquest contracte.

De manera orientativa, la tarifa mitjana és de 16,79€/contenidor.

Soc transportista, quins passos he de seguir per descarregar a Barcelona? Com puc obtenir un document d'admissió o un document de lliurament? Com puc accedir a la pàgina web OT?

Per tal de lliurar o retirar un contenidor de les terminals o magatzems del Port de Barcelona, el transportista que no sigui client de Portic o no disposi de la clau pactada per a la gestió telemàtica, necessita un PINCODE. Pots veure el procediment a guia transportistes.

Per a més informació sobre transportistes i empreses pots posar-te en contacte amb el CISAU al correu electrònic cisau@portdebarcelona.cat.

Pots consultar els accessos al port aquí.

Hi ha naus o magatzems de lloguer a prop del Port?

Podeu trobar naus i magatzems de lloguer a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i al Consorci de la Zona Franca.

On puc comprar contenidors usats?

Les empreses següents ofereixen, entre els seus serveis, la venda de contenidors:

Com puc saber quan i on arriba el meu creuer o ferri? Puc acompanyar els meus familiars que embarquen o desembarquen?

Per obtenir aquesta informació cal que enviïs un correu electrònic a sau@portdebarcelona.cat o que truquis al 93 298 60 00.

També pots consultar la informació a la pàgina web del Port de Barcelona:

Quins són els dies festius a la ciutat de Barcelona?

  • Gener: 1 i 6
  • Març: 29
  • Abril: 1
  • Maig: 1 i 20
  • Juny: 24
  • Agost: 15
  • Setembre: 11 i 24
  • Octubre: 12
  • Novembre: 1
  • Desembre: 6, 25 i 26

Vull enviar el CV: com puc fer-ho?

A l'enllaç següent disposes de tota la informació per a l'enviament de currículums: seleccio@portdebarcelona.cat