Proposta de projecte
EMO/1160/2015
Número d'acord
EMO/1822/2015
Data d'inici / data de fi
/
Estat
En execució
Costos de subvenció totals
Costos elegibles totals de RePort: 1.610.884,41 €
Finançament de TEN-T
Finançament de RIS3CAT: 42,83%
Contribució de TENT-T
Contribució de RIS3CAT: 689.899,50 €
Finançament APB
32.696,14 €

El projecte

Projecte centrat a reduir la contaminació atmosfèrica i les emissions acústiques al Port de Barcelona a fi de millorar la qualitat de l'aire de la ciutat.

 

Objectius del projecte

Els objectius principals són:

  • Reduir les emissions de CO, HC i NOx, així com les emissions acústiques, causades pel transport de mercaderies per camió del Port de Barcelona a les àrees de distribució.
  • Recollir informació respecte a les emissions.
  • Millorar la tecnologia actual dels motors de doble combustible.
  • Compartir els resultats obtinguts per tal de promoure l'ús de gas natural com a combustible estàndard a la cadena de distribució de béns.

 

Resultats esperats

Amb el projecte es pretén:

  • Desenvolupar la base tecnològica necessària per convertir els vehicles dièsel a dual fuel (motors de doble combustible) perquè puguin operar amb gas.
  • Estudiar la metodologia que cal aplicar per maximitzar els beneficis del sistema dual fuel i reduir les emissions.
  • Fer proves en vehicles amb combustible gas.
  • Concebre sistemes perquè es puguin instal·lar en vehicles Euro IV i Euro V.
  • Definir i establir la cadena logística de subministrament de GNL i GNC per poder atendre la futura demanda de gas natural en vehicles.
Imatge
Presentación proyecto RePort

Lideratge de l'Autoritat Portuària de Barcelona

EcoMobility, una de les cinc comunitats RIS3CAT atorgades l'any 2015, és un clúster d'empreses i institucions de recerca creat amb la finalitat de reduir la contaminació causada pel transport. En el marc de la comunitat EcoMobility, el Port de Barcelona coordina la gestió de les diverses activitats del projecte.

 

Hub logístic

Si contribuïm a la consolidació del GNL (gas natural liquat) i el GNC (gas natural comprimit) com a alternativa real, eficient i sostenible, serà possible crear en el futur un hub logístic al recinte portuari on els camions circulin amb aquests combustibles alternatius, de manera que es redueixi la contaminació i es consolidi un sector del transport industrial més sostenible.