Nous accessos ferroviaris

Proposta de projecte
INEA/CEF/TRAN/M2014/1057306
Data d'inici / data de fi
/
Estat
Completat
Costos de subvenció totals
Total costos elegibles: 120.431.565 €
Finançament de TEN-T
Finançament del CEF: 30%
Contribució de TENT-T
Contribució CEF: 36.129.469,50 €
Finançament APB
71.771.463 € i 48.660.102 € d'ADIF

Líder del projecte

Socis del projecte

Estats involucrats

El projecte

Projecte centrat en la construcció dels nous accessos ferroviaris al Port de Barcelona, que absorbiran tot el trànsit ferroviari de la nova zona d'expansió del port i les zones logístiques que generen la major part del trànsit que circula per la zona del delta del Llobregat.

 

Millora i estalvi

Els nous accessos ferroviaris són un dels projectes preidentificats del corredor mediterrani inclosos a l'annex I de la Regulació (UE) núm. 1315/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, i s'identifica com un coll d'ampolla del corredor mediterrani. El projecte permet millorar significativament les condicions de circulació i evita el col·lapse de l'àrea metropolitana de Barcelona, i aconsegueix un gran estalvi per a l'economia mesurat en termes de cost de combustible, temps i sinistralitat.

 

Ampliar la xarxa ferroviària

El projecte ha suposat la construcció d'aproximadament 11 km d'accés ferroviari per connectar la nova zona de desenvolupament del Port de Barcelona amb la Xarxa Ferroviaria d'Interès General de l'Estat (RFIG), i enllaçar la infraestructura amb l'actual estació d'expedició/recepció de Can Tunis. Els nous accessos ferroviaris es projecten al sud del recinte portuari al corredor que va ocupar el llit del riu Llobregat fins a la seva desviació el 1999, i absorbiran més del 70% de la circulació ferroviària actual.

Imatge
nuevos-accesos-ferroviarios_b4
Caption
La responsabilidad de esta publicación recae exclusivamente sobre el autor. La Unión Europea no es responsable del uso que pueda hacerse de la información contenida en la misma

Activitats del projecte

Les activitats han estat:

  • Construcció d'un nou accés ferroviari Tram 1 de via única.
  • Construcció d'un nou accés ferroviari Tram 2 amb vies d'accés i expedició/recepció a Nou Llobregat.
  • Construcció d'un nou accés ferroviari Tram 3 amb connexió a la terminal d'expedició/recepció de Can Tunis.
  • Instal·lació de mesures de seguretat i comunicació.
  • Construcció d'una subestació de tracció.
  • Construcció d'un nou accés ferroviari amb vies d'accés i recepció/expedició a ronda del Port.
  • Coordinació i gestió del projecte.