Un port logístic avançat

El Port de Barcelona és la plataforma de distribució logística més avançada i internacionalitzada de la Mediterrània.

Infraestructura especialitzada

El Port de Barcelona té més de trenta terminals especialitzades en mercaderies conteneritzades, automòbils, ro-ro, cafè i cacau, fruites, productes siderúrgics, granels líquids i sòlids i tràfic de passatgers, gestionades per operadors líders mundials i proveïdors internacionals (Hutchison, Iberpotash, Tradebe...).

Les terminals de contenidors APM Terminals i Best donen servei a les grans navilieres amb escala directa a Barcelona i operen amb el grau més alt de productivitat dels ports del Mediterrani.

  • Imatge
    infraestructuras why port

Orientació al client

Fiabilitat, rapidesa, transparència, gestió electrònica. El Port de Barcelona lidera la innovació a través de projectes que agilitzen el flux de mercaderies:

  • Efficiency Network, qualitat i eficiència. Més de 90 empreses de la Comunitat Portuària estan certificades pel Port de Barcelona per pertànyer a aquesta xarxa, que marca uns estàndards que exigeixen a les empreses que prestin els seus serveis (despatx de duanes, retirada de mercaderies del recinte portuari, etc.) en el temps marc màxim acordat i segons alts estàndards de qualitat.
  • Gestió telemàtica de la informació i tràmits administratius. La plataforma tecnològica Portic és un referent internacional en el desenvolupament d'aplicacions per agilitzar els tràmits documentals portuaris i l'intercanvi d'informació, i ara el Port està “lliure de paper”.
  • Imatge
    servicio al cliente

Connectivitat

El Port de Barcelona disposa de la xarxa de serveis més àmplia del sud d'Europa i la Mediterrània. Els seus serveis de transport marítim operen en les rutes principals i el connecten amb més de 200 ports a escala mundial. Els serveis terrestres inclouen serveis ferroviaris diaris i/o setmanals amb les destinacions principals d'Espanya (Madrid, Saragossa, Valladolid, Tarragona, etc.) i Europa (Portugal, França, Itàlia, Alemanya i Bèlgica).

A més, té terminals terrestres pròpies a Espanya (Saragossa i Madrid) i França (Perpinyà i Tolosa) que permeten oferir un servei més fiable, flexible i adaptat a les necessitats dels operadors logístics i els seus clients. Els serveis de Ro-Pax també permeten als clients del Port distribuir les mercaderies per tota la Mediterrània occidental (especialment Itàlia i el nord d'Àfrica).

Tot plegat fa que el Port de Barcelona pugui servir per arribar a qualsevol gran centre de consum i industrial de l'Europa occidental i el nord de l'Àfrica amb vaixell o tren (així com per carretera) en menys de 24 hores.

  • Imatge
    mapa conect ok