Drets dels passatgers

La Unió Europea inclou al seu reglament els drets dels passatgers de creuers que s'embarquen en un port d'un estat membre i, per tant, de tots els creuers que tinguin com a punt de partida el Port de Barcelona.

Dades destacades del reglament

Els punts clau del reglament a tenir en compte són:

  • Al passatger se l'ha d'informar en tot moment de les disposicions del viatge abans i durant el trajecte, i ha de rebre informació general sobre els seus drets a les terminals i a bord dels vaixells.
  • El creuer ha d'oferir l'assistència adequada, com ara menjar i refrescos quan hi hagi un retard de més de 90 minuts a la sortida.
  • No hi pot haver tracte discriminatori cap a les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda, que han de rebre assistència específica gratuïta tant a les terminals portuàries com a bord del creuer.
  • Els armadors i els operadors de terminal han de posar a disposició dels passatgers un mecanisme de tramitació de les possibles reclamacions.

Carta de drets dels passatgers

A més, tots els membres de l'associació internacional de companyies de creuers, CLIA (Cruise Lines International Association), han adoptat un conjunt de mesures que detallen els drets dels passatgers i reforcen el seu compromís amb la seguretat, la comoditat i l'atenció als creueristes en cas de fallada mecànica o emergència a bord. Aquesta declaració de drets dels passatgers és efectiva per a tots aquells que reservin un creuer amb una empresa membre de CLIA al món.