El Port de Barcelona mou 42,8 milions de tones i 2,17 milions de TEUs fins a l’agost

Destaca el creixement assolit pels vehicles, que durant els vuit primers mesos sumen 531.574 unitats (64,4%) i la caiguda de les importacions de la Xina en un 15,4%.

18 setembre 2023
Imatge
1,3 milions de passatgers de ferri han passat pel Port de Barcelona entre el gener i l’agost.
Caption
1,3 milions de passatgers de ferri han passat pel Port de Barcelona entre el gener i l’agost.

El Port de Barcelona ha tingut durant els vuit primers mesos del 2023 un tràfic total de 42,8 milions de tones i 2,17 milions de TEUs, amb un descens del 12,2% i de l’11,3% respectivament. El tràfic de contenidors i el tràfic total estan llastrats per la caiguda dels trànsits i reflecteixen l’actual conjuntura econòmica i comercial mundial, que està generant descensos en molts ports de l’Estat i del continent. Destaca el bon comportament dels sòlids a granel, els automòbils i els passatgers. 

Els sòlids a granel han sumat 3,34 milions de tones, amb un increment del 12,8% respecte al mateix període de l’any anterior, gràcies als bons resultats dels cereals i farines (69,9%), el ciment i clínquer (37,5%), la sal comuna (17,9%) i la fava de soja (7,9%), que ha superat el milió de tones durant els primers 8 mesos del 2023. Per contra, els líquids a granel han experimentat un descens del 23,6% degut a la frenada experimentada per tots els hidrocarburs. 

Els vehicles nous, amb 531.574 unitats entre gener i agost (64,4%), segueixen creixent amb força tant en el segment d’importació i exportació com en el cabotatge. 

El tràfic de passatgers també creix i segueix recuperant-se de la forta caiguda patida durant la pandèmia, amb 3,54 milions de persones (39,9%). Els passatgers de ferri han sumat 1,3 milions, amb xifres similars a les del 2022 en el cas del tràfic amb les Illes Balears, i increments del 29,8% i del 49,1% en el cas del tràfic amb Itàlia i amb el Nord d’Àfrica, respectivament. Pel que fa als creuers, el moviment ha estat de 2,2 milions de persones. 

Els tràfics amb els principals forelands del Port de Barcelona també reflecteixen la inestabilitat comercial mundial. La Xina, el primer mercat del Port, ha reduït les importacions en un 15,4% i les exportacions en un 4,2%. Destaca el creixement dels intercanvis amb l´Índia (1,6%) i Vietnam (31%).