El Port de Barcelona aprova la licitació del servei de bus nàutic entre els molls de Drassanes i Llevant

El Consell d’Administració ha donat avui llum verda als plecs de la licitació, que recullen l’obligatorietat de prestar el servei amb vaixells zero emissions.

La concessió tindrà una durada de 15 anys i el seu inici es fixa, com a màxim, per a l’1 de juliol de 2024.

27 setembre 2023
Imatge
El bus nàutic enllaçarà els molls de Drassanes i Llevant.
Caption
El bus nàutic enllaçarà els molls de Drassanes i Llevant.

El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui treure a licitació el servei de bus nàutic que ha de connectar els molls de Drassanes, a tocar de Colom, i de Llevant, a l’àmbit de la Nova Bocana. 

El contracte per a la prestació d’aquest nou servei comercial de bus nàutic per a passatgers tindrà una durada de 15 anys a partir de l’adjudicació i haurà de començar, com a màxim, l’1 de juliol de 2024. 

Una de les característiques més destacables d’aquest nou servei de bus nàutic al Port de Barcelona és el fet que els vaixells utilitzats, amb una capacitat mínima de 50 passatgers, hauran de ser zero emissions, és a dir, hauran d’anar equipats amb un sistema de propulsió amb plaques solars o hidrogen i de connexió a la xarxa elèctrica. Aquests vaixells hauran de ser d’una eslora màxima de 15 metres i una mànega màxima de 6 metres. 

La parada del bus nàutic al moll de Llevant es farà en el que serà una nova estació marítima ubicada als antics tinglados del Port de Barcelona, que estan sent rehabilitats. Aquesta estació marítima estarà equipada amb servei de restauració. 

Remodelació del moll de Contradic Nord 

El Consell d’Administració també ha acordat avui adjudicar la remodelació del moll Contradic Nord a la UTE Dragados/ACSA/Ciomar per un import de 20.715.380,24 euros. Aquest moll s’equiparà amb una nova plataforma ro-ro per millorar la seva capacitat operativa i adequar-lo a les necessitats dels ferris més moderns. 

Les obres inclouen la construcció d’un moll de caixons de 268 metres davant del moll actual, així com una plataforma ro-ro de 70 metres de longitud i 45 metres d’ample a la intersecció amb el moll Costa, que permetrà operar dos ferris en paral·lel, un a cada moll. Durant els 18 mesos que duraran les obres, s’instal·larà una plataforma ro-ro provisional al moll Costa per mantenir-ne l’operativa actual. 

Altres punts del Consell 

El Consell d’Administració ha acordat també la designació de la 3a Tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, com a vocal del consell de la Gerència Urbanística Port Vell.