El Port de Barcelona aprova definitivament la nova terminal de vehicles de NYK
Es crea una nova àrea d’Estratègia i Gestió Corporativa i el Comitè d’Estratègia, un òrgan transversal, que tindrà la responsabilitat de fixar els grans objectius estratègics del Port.
El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat definitivament la concessió d’una nova terminal d’automòbils a Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). La naviliera japonesa, una de les més importants del món i amb la segona major flota de vaixells dedicats al transport d’automòbils, va guanyar el concurs per a la concessió de la que serà la tercera terminal dedicada al tràfic de vehicles al Port de Barcelona, que va ser aprovat en el Consell d’Administració celebrat el passat mes d’abril. Aquest era el darrer tràmit abans de començar les obres de construcció de la nova terminal, que s’iniciaran aquests propers mesos.
NYK invertirà 75 milions d’euros en la construcció de la nova terminal, de caràcter públic, que ocuparà 101.058 m2 al moll Príncep d’Espanya i reforçarà el Port de Barcelona com a hub internacional del sector de l’automoció. La concessió de la nova terminal d’automòbils, que estarà operativa a principis de 2027, té un termini de 27 anys.
Atorgament del restaurant de la Llotja de Pescadors
El Consell d'Administració del Port de Barcelona ha aprovat també atorgar al Grup Restauració Aventura SL la gestió del restaurant situat a la Llotja de Pescadors. El restaurant, ubicat a la primera planta de l’edifici de la Llotja de Pescadors, ocuparà un local de 292,66 m2, amb una terrassa coberta contigua de 80,21 m2. El termini de la concessió és de 20 anys.
El Grup Restauració Aventura SL, que gestiona els restaurants Coure, Thonet i Vraba -situat al moll d’Espanya- ha presentat una proposta gastronòmica, realitzada pel xef Albert Ventura, basada en productes de la mar procedents de pescadors locals que utilitzen arts sostenibles i pesca responsable, amb un menú dinàmic que dependrà de la subhasta diària de la llotja. Al restaurant de la Llotja de Pescadors primarà la qualitat del producte de proximitat amb una carta adreçada al client local.
Nova àrea d’Estratègia i Gestió Corporativa
El Consell d'Administració del Port de Barcelona ha aprovat la reorganització de l’estructura de l’Autoritat Portuària de Barcelona i la creació de l’àrea d’Estratègia i Gestió Corporativa amb l’objectiu de continuar mantenint la visió estratègica i reforçar el lideratge dels grans projectes estratègics.
Aquests canvis es realitzen amb motiu de la futura jubilació de l’actual subdirector general i responsable d’Innovació i Estratègia de Negoci del Port de Barcelona, Santiago Garcia-Milà.
L’àrea d’Estratègia i Gestió Corporativa implicarà la creació del Comitè d’Estratègia, un nou òrgan transversal en el qual participaran la presidència, la direcció i les subdireccions generals del Port, i que tindrà la responsabilitat de definir la seva visió i missió, fixar els objectius estratègics (creixement, innovació, sostenibilitat), establir prioritats, prendre les decisions clau en inversions i models de negoci i garantir la comunicació d’aquests punts a l’organització i als stakeholders del Port de Barcelona.
La nova àrea d’Estratègia i Gestió Corporativa s’integrarà dins la Subdirecció General d’Econòmic i Financer, que passarà a denominar-se SG d’Econòmic-Financer, Estratègia i Gestió Corporativa i assumirà totes les funcions relacionades amb l’estratègia del Port de Barcelona (recopilació i valoració de propostes estratègiques, elaboració i seguiment del Pla Estratègic, gestió de projectes, etc.) i de gestió i suport corporatiu societari a les empreses participades pel Port de Barcelona.
D’altra banda, les tasques de l’antiga subdirecció d’Innovació i Estratègia de Negoci que tenien a veure amb les relacions internacionals s’integren en la Direcció de Relacions Institucionals; les funcions comercials s’integren dins la Subdirecció de Comercial i Màrqueting, i les funcions d’Innovació i Economia Blava queden adscrites a la Subdirecció d’Organització i Recursos Interns.