El grup de treball Power2ship de la WPCAP presenta una eina interactiva per conèixer els projectes d’electrificació de molls d’arreu del món

A través de Google Earth, l’aplicació desenvolupada pel grup que lidera el Port de Barcelona situa en el mapa els ports ja equipats amb una font d’alimentació terrestre o que està en vies de desenvolupament.

L’eina serveix per ajudar a d’altres infraestructures marítimes a implementar sistemes Onshore Power Supply.

08 febrer 2021
Imatge
Aquesta mateixa setmana s’ha celebrat una reunió dels líders dels grans ports mundials membres del World Ports Climate Action Program.
Caption
Aquesta mateixa setmana s’ha celebrat una reunió dels líders dels grans ports mundials membres del World Ports Climate Action Program.

El grup de treball Power2ship de la World Ports Climate Action Program (WPCAP), liderat pel Port de Barcelona, ha creat una eina interactiva, a través de Google Earth, per conèixer els projectes d’electrificació de molls que hi ha arreu del món o que estan en vies desenvolupament. Aquesta aplicació facilita dades actualitzades per ajudar a fer realitat solucions d’alimentació terrestre o Onshore Power Supply (OPS) a d’altres ports interessats en implantar-los i sistematitza la informació necessària sobre aquestes instal·lacions sostenibles pels armadors internacionals.

La presentació d’aquesta eina l’ha dut a terme el cap d’Estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, durant la reunió de líders dels grans ports mundials membres de la WPCAP celebrada aquesta setmana, que ha comptat amb la participació de la presidenta del port català, Mercè Conesa.

El mapa dinàmic recopila la informació obtinguda de 68 ports d’arreu del món a través de diverses fonts: una enquesta detallada a 16 ports líders mundials, el World Ports Sustainability Program (WPSP) de la IAPH, l’Observatori Europeu de Combustibles Alternatius (EAFO), el DNV GL Portal Alternative Fuels Insight i un annex d'una presentació de l'ONG ambiental Amics de la Terra al 73è Comitè de Protecció del Medi Marí de l'OMI (MEPC 73).

El Port de Barcelona és un d’aquests 68 ports mundials amb connexions elèctriques, en concret a Marina 92, on existeixen dos punts de connexió per als grans iots. El Port de Barcelona, d’acord amb el seu IV Pla Estratègic recentment aprovat, preveu desenvolupar instal·lacions similars a les terminals de contenidors i de ferris els propers anys, de manera que ja el 2022 podrien connectar-se vaixells a dues d’aquestes terminals.

L’eina desenvolupada en el marc del WPCAP té el compromís de tots els ports participants d’actualitzar la informació existent quan sigui necessari i de continuar cooperant en el desenvolupament d’altres projectes Onshore Power Supply.

Precisament, el grup de treball Power2ship de la WPCAP, liderat pel Port de Barcelona, és una de les iniciatives més rellevants del Programa d’Acció Climàtica Portuària Mundial (WPCAP) per fomentar l’electrificació de molls als ports d’arreu del món.

El WPCAP, sorgit de la Cimera Mundial d’Acció Climàtica celebrada a San Francisco el setembre de 2018, és una aliança impulsada per alguns dels grans ports mundials com són: Los Angeles, Long Beach, Rotterdam, Hamburg, Anvers, Vancouver, Göteborg, New York & New Jersey, Amsterdam, Le Havre, Yokohama i Barcelona.

L’enllaç de la pàgina web del grup de treball Power2Ship que ha creat el mapa dinàmic de Google Earth és: https://sustainableworldports.org/wpcap/wg-3/