El bus nàutic del Port de Barcelona començarà a operar l'1 de juliol

El Consell d’Administració ha aprovat adjudicar la concessió a Nex Continental Holdings, S.L.U. amb compromís d'UTE amb Bahia Zero, S.L (Grup ALSA).

Dues embarcacions zero emissions prestaran aquest servei.

28 febrer 2024
Imatge
Render d’una de les embarcacions que prestaran el servei de bus nàutic.
Caption
Render d’una de les embarcacions que prestaran el servei de bus nàutic.

El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui adjudicar el servei de bus nàutic entre els molls de Drassanes i de Llevant a Nex Continental Holdings, S.L.U. amb compromís d'UTE amb Bahia Zero, S.L (Grupo ALSA). 

El servei de bus nàutic serà prestat durant un mínim de 12 hores al dia per dues embarcacions amb una capacitat de 70 passatgers que comptaran amb un sistema d’atracament i embarcament automatitzat. La tarifa màxima s’ha establert en 1,9 € per viatge i s’ha previst abonaments per a 10 viatges, per a 2 i 30 dies i descomptes per a infants i joves i per a gent gran. 

Nex Continental Holdings, S.L.U. amb compromís d'UTE amb Bahia Zero, S.L realitzarà diverses inversions en els dos extrems del nou servei, el moll de Llevant i el moll de Drassanes. La parada del bus nàutic al moll de Llevant s’ubicarà en la nova estació marítima que ocuparà els antics tinglados, que estan sent rehabilitats. Aquesta estació marítima estarà equipada amb servei de restauració. Un cop comenci el servei, l’adjudicatari podrà proposar altres parades. 

La concessió té una durada de 15 anys i l’adjudicatària, que començarà a operar el proper 1 de juliol, farà una inversió inicial de 1.872.000 € en les dues embarcacions i en l’acondicionament de l’estació marítima i la parada del Portal de la Pau. 

El principal condicionant de la licitació del servei de bus nàutic al Port de Barcelona ha estat que els vaixells han de ser zero emissions, és a dir, han d’anar equipats amb un sistema de propulsió amb plaques solars o hidrogen i de connexió a la xarxa elèctrica. 

El Port de Barcelona recupera 6 hectàrees de MEPSA 

Per altra banda, el Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui la recuperació anticipada de 6 hectàrees de la concessió de Muelles y Espacios Portuarios, S.A.U. (MEPSA), situades al moll de l’Energia, per a dedicar-les a la futura planta de fabricació de combustibles verds. 

MEPSA té una concessió al moll de l’Energia de 42 hectàrees que finalitza l’any 2035. Aquest espai està ocupat per diferents activitats (emmagatzematge de granels líquids i solids, logística de productes químics, serveis especials, emmagatzematge de vehicles i contenidors, etc.). El port ha analitzat aquestes activitats i ha aprovat recuperar la titularitat d’aquells espais en els quals es desenvolupen acitvitats que poden realitzar-se en altres indrets portuaris, dues parceles que sumen 6 hectàrees. La recuperació d’aquest espai serà efectiva l’1 de gener del 2025. 

El Port de Barcelona ha negociat amb MEPSA la compensació per la reversió d’aquest espai de la seva concessió, que es realitza amb una ampliació del termini concessional que s’amplia fins l’1 de gener del 2043. 

El punt aprovat avui pel Consell d’Administració és un pas important per desenvolupar el Pla de Transició Energètica del Port de Barcelona. La previsió és que la futura planta de combustible zero emissions generi nous tràfics marítims amb flotes de vaixells més nets i faciliti l’ús d’aquests nous combustibles en altres activitats portuàries i logístiques del port i de l’entorn.