Estratègia i promoció

El Port en xarxa

El Port ha promogut una xarxa de serveis i infraestructures en punts estratègics, que han adoptat la forma de terminals marítimes interiors, amb la voluntat d’acostar els serveis portuaris als operadors logístics marítims i als clients importadors i exportadors dels territoris als quals presta servei. Aquestes infraestructures de proximitat contribueixen a crear cadenes logístiques més eficients i faciliten l’encaminament de les càrregues per la capital catalana.

Representants permanents
Per donar servei als seus mercats estratègics, el Port també té presència activa a través de representacions permanents:

  • Als mercats propers (hinterland europeu i mediterrani) disposa de delegacions permanents a l’Estat espanyol (Saragossa, Madrid i zona nord) i a França (Lió i Toulouse). Tenen la funció d’apropar els serveis del Port de Barcelona als operadors del comerç marítim internacional situats als mercats interiors i promoure la creació de noves cadenes logístiques.

  • Als mercats llunyans (foreland), el Port té representació permanent a Amèrica del Sud, al Japó i a la Xina, amb l’objectiu d’enfortir lligams i incrementar els intercanvis amb aquests mercats clau i els seus països veïns.

Terminals marítimes interiors

Terminal marítima de Zaragoza Ports Secs de Coslada (Madrid), Azuqueca de Henares i Yunquera de Henares Terminal intermodal de Navarra Terminal Tarragona Entrevies Terminal de contenidors de Saint Charles (Perpinyà) Terminal intermodal de l'Empordà SL

Terminal marítima de Zaragoza

Objectiu i abast
Plataforma de serveis per als operadors i els importadors i exportadors d’Aragó, Navarra i La Rioja, i node logístic de pas cap al centre i nord-est peninsular.

Tràfic 2017
155.000 TEU, primera terminal ferroportuària i segona terminal intermodal interior d’Espanya.

Serveis ferroviaris
Entre 5 i 7 serveis diaris amb el Port i connexions diàries amb altres nodes logístics espanyols. Servei diari de contenidors refrigerats per a l’exportació de carn congelada a la Xina.

El Port també té tràfics amb les altres terminals de la zona: PLAZA i LTA.

Ports Secs de Coslada (Madrid), Azuqueca de Henares i Yunquera de Henares (Guadalajara)

Objectiu i abast
Participats pel Port, per apropar el transport marítim i facilitar la competitivitat del pol logístic i de consum de la Comunitat de Madrid i el centre peninsular, així com la connexió amb els altres mercats de la península Ibèrica.

Tràfic 2017
61.000 TEU a Azuqueca, amb els ports de Barcelona València, Algesires, Sevilla i Bilbao.

Serveis ferroviaris
Un servei diari entre el Port de Barcelona i la terminal de Puerto Seco de Azuqueca de Henares.

Per ampliar l’activitat al corredor de l’Henares, el Port de Barcelona promou amb socis locals el desenvolupament de la Terminal Intermodal Marítima Centro, al terme municipal de Yunquera de Henares.

Terminal intermodal de Navarra

Objectiu i abast
Terminal ferroviària ubicada a la localitat de Noáin, al costat de Pamplona.

Tràfic 2017
15.000 TEU

Serveis ferroviaris
3 serveis setmanals amb el Port, operats per Hutchison Logistics.

Terminal Tarragona Entrevies

Objectiu i abast
Terminal ferroviària annexa a la de Tarragona Classificació i explotada per Transportes Portuarios.

Tràfic 2017
22.000 TEU amb el Port de Barcelona.

Serveis ferroviaris
6 serveis setmanals amb el Port, operats per Transportes Portuarios i 2 serveis setmanals amb Còrdova, Sevilla i San Roque operats per Multirail.

Terminal de contenidors de Saint Charles (Perpinyà)

Objectiu i abast
El Port participa amb un 5% en la terminal de contenidors de Saint Charles (Perpinyà), situada en un dels principals centres logístics i de distribució de productes frescos del sud d’Europa. Acull operacions logístiques de tot tipus de mercaderies amb destinació/origen Europa i pas per la Mediterrània.

Tràfic 2017
27.000 UTI

Serveis ferroviaris
Connexions regulars amb el nord-oest i sud-est de França.

Terminal intermodal de l'Empordà SL

El Port i l’empresa pública Cimalsa han constituït una societat per desenvolupar el nucli logístic intermodal format per la futura terminal intermodal del Far de l’Empordà i l’actual terminal de Vilamalla. Ambdues estan situades al costat del centre d’emmagatzematge i distribució Logis Empordà, a l’est de Figueres. La terminal s’ha llogat recentment a un transportista nacional.