La Marca de Qualitat del Port de Barcelona

Per què certificar-se?

Millora contínua. Millorar la fiabilitat dels processos portuaris oferint respostes eficaces a les necessitats dels clients.

Optimització del rendiment. Maximitzar el rendiment minimitzant els costos de la cadena de subministrament.

Visibilitat i reconeixement. Transmetre al mercat un compromís per a l'eficiència millorant la imatge de marca de l'empresa.
 

Destacats

Luis Puzo: "El Port de Barcelona ajuda les empreses i respon a les seves necessitats"

Des del setembre del 2021, Luis Puzo és representant del Port de Barcelona a l'Aragó, Navarra i La Rioja. En una entrevista recent per a l'Herald d'Aragó, Puzo ha destacat la important relació entre Aragó i Port de Barcelona, ¿¿especialment des de la creació l'any 2000 de la Terminal Marítima de Zaragoza (tmZ).

Per Puzo, el Port de Barcelona és una peça clau per a l'èxit d'Aragó en el marc del comerç internacional, ja que "per a una empresa, i més si és exportadora és essencial que hi hagi infraestructures i connexions per terra, mar i aire que faciliten que el seu producte es mogui, i que ho faci de la manera més eficaç possible, perquè aquests recursos són els que et fan competitiu davant d'un altre".

Puzo també ha posat en valor l'aposta del Port de Barcelona per la innovació, la sostenibilitat i les noves tecnologies. Un altre dels punts forts destacats per la instal·lació catalana ha estat l'impuls a la marca de qualitat, Efficiency Network.

Puzo també ha remarcat la inquietud del Port de Barcelona per ser sensible a tots els elements de les cadenes logístiques, compartint i demanant informació de les empreses i operadores que intervinguin en els processos d'importació i exportació.

27-01-2022 Heraldo de Aragón

Webinar Operacions Triangulars en transFORMAR 4.0

El 23 de març es va celebrar la jornada formativa Operaciones Triangulares, a càrrec d'en Manel Anguren, international trade consultant, la qual ha estat organitzada per l'equip transFORMAR 4.0 del Port de Barcelona amb una assistència de 122 persones d'empreses del sector de tot l'estat espanyol.

Anguren ha ressaltat la importància de la planificació en aquestes operacions donat que hi han tres grans parts implicades: el propietari de la mercaderia, l'importador – exportador, i el país de destí. Per tant és vital planificar les diferents legislacions entre països i comptar amb els experts en cada cas, donat que ajuda a no cometre errors, a no tenir demores en el lliurament de la mercaderia, a més que comporta estalvis.

Qualsevol enviament de mercaderia a l'estranger comporta contactar un intermediari o trader  i amb un transitari o un agent de duanes amb estructura al país d'origen i destí, que coneguin els tràmits, procediments, documents, tarifes, pressupost i que organitzin l'enviament fins el lloc de destí. Ha sigut aleshores quan en Aranguren ha fet la menció envers la importància de treballar amb cadenes logístiques certificades i en el cas concret que avui es parlava amb transitaris i agents de duana certificats per la Marca de Qualitat del Port de Barcelona Efficiency Network.

Presentació

Aragó i Port de Barcelona: una connexió logística imbatible

Article de l'Heraldo d'Aragó sobre la importància de la connexió d'aquesta comunitat amb el Port de Barcelona.

Les connexions intermodals entre ambdues i l'oferta logística a les diferents plataformes de l'àrea són la clau de l'èxit.

L'aposta del Port de Barcelona per Aragó ve de lluny, materialitzant-se l'any 2000, quan, entre diferents socis aragonesos, es crea la Terminal Marítima de Saragossa (tmZ), una plataforma de serveis logístics per a importadors, exportadors i operadors de la regió, que l'any passat va registrar un creixement de l'1,3% de TEUs enfront el 2019.

En aquesta terminal operen una mitja de 60 trens setmanals, la majoria dels quals tenen el seu origen o destinació al Port de Barcelona, que està unit a Aragó amb més de 5 serveis diaris.

tmZ s'ha convertit en la primera terminal ferroportuària d'Espanya. No només acull serveis ferroviaris amb el Port de Barcelona sinó també amb altres enclavaments portuaris com Bilbao i Algesires, i amb punts interiors, com Madrid, Burgos o Vitòria, posicionant-se com a hub ferroviari i consolidant a Saragossa com el node central de la connexió ferroviària Cantàbric -Mediterrani que uneix de forma molt eficient i sostenible Bilbao, Saragossa i Barcelona.

Més informació